نمایندگی رسمی BMW در ایران
سوالات متداول
درباره تسلا موتور
بله شرکت تسلا موتور قشم موفق به دریافت نمایندگی رسمی از BMW شده و در ایران نیز گواهی نمایندگی خارجی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت نموده است.
بله واردات قطعات و لوازم یدکی از کانالهای رسمی و به صورت قانونی انجام می شود و به همین دلیل است که تمام قطعات دارای ضمانت اصالت هستند. حجم واردات قطعات بی ام و که توسط تسلا موتور عرضه می شوند به قدری است که سهم قابل توجهی از قطعات اصل موجود در بازار ایران را شمال می گردد. بسیاری از عرضه کنندگان مطرح قطعات بی ام و در ایران و برخی کشورهای همجوار، قطعات خود را از تسلا موتور تهیه و به مشتریان خود می فروشند.
شما می توانید در زمینه دریافت عاملیت فروش قطعات، لوازم یدکی، تعمیرگاه مجاز، و… با شماره تلفن 021-26215824 تماس گرفته و درخواست خود را مطرح فرمایید. همکاران ما راهنمایی های لازم را خدمت شما ارائه خواهند داد.
به دلیل آنکه تمام قطعات ارائه شده توسط تسلا موتور به صورت قانونی و از کمپانی BMW تامین می شوند، مشتریان می توانند مطمئن باشند که قطعات و لوازم یدکی اصل را می خرند. البته این نکته نیز مطرح است که نمایندگی رسمی اجازه عرضه قطعات تقلبی را ندارد در غیر اینصورت ممکن است مجوز نمایندگی او باطل شود. تمام قطعات ارائه شده توسط تسلا موتور دارای ضمانت اصالت هستند.
تمام خدمات تسلا موتور (عموما شامل تیونینگ، هوم سرویس، سرویس های دوره ای و…) بر اساس نرخ نامه و تعرفه مصوب محاسبه می شوند بنابراین می توانید مطمئن باشید که وجه اضافه از شما دریافت نمی شود. نرخ مصوب خدمات نیز به نحوی تعیین شده است که ضمن حفظ کیفیت خدمات، هزینه ی بالایی را به مشتریان تحمیل نکند. توجه فرمایید که در بسیاری از موارد، خسارات وارده به خودروها که ناشی از دانش ناکافی تعمیرکار است به قدری بالاست که ریسک استفاده از خدمات ایشان منطقی به نظر نمی رسد.
به دلیل آنکه لوازم یدکی و قطعات مصرفی بی ام و مستقیما از کمپانی اصلی و به صورت عمده وارد کشور می شوند، هزینه تمام شده این قطعات بسیار کمتر از قیمتهای موجود در بازار است. توجه شود که منظور از این گفتار صرفا قطعات نو و اصل است وگرنه ممکن است قطعات تقلبی و یا کارکرده با قیمتهای پایینتری عرضه شوند که ما به هیچ عنوان استفاده از آنها را توصیه نمی کنیم. ما تقریبا مطمئنیم که قیمتهای ارائه شده توسط تسلا موتور در کمترین حالت ممکن است تا بتوانیم رضایت مشتریان خود را نیز جلب نماییم.
بله. تسلا موتور موفق به دریافت نمایندگی رسمی کمپانی BMW شده و مجوز فعالیت در ایران را نیز از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت نموده است.
خیر. فعالیت تسلا موتور از جزیره قشم آغاز شد اما در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در تهران واقع است. همچنین عاملیت فروش شرکت تسلاموتور در بازار قطعات یدکی تهران (خیابان ملت) و انبار مکانیزه تسلاموتور در منطقه نصیرآباد است.
شرکت تسلا موتور قشم در سال 1397 اولین خودروهای الکتریکی تاریخ ایران را شامل مدلهای BMW i3 به ایران وارد نمود. واردات خودروهای الکتریکی از آن جهت اهمیت دارد که صرفا شامل ترانزیت خودرو به کشور نمی شود بلکه لازم است شبکه گسترده ی خدمات پس از فروش، جایگاه های شارژ، و قطعات مصرفی نیز تامین شود و این یعنی نیاز بود که دانش خودروهای الکتریکی به ایران آورده شود.
بله به جرات می توان گفت موجودی انبار مکانیزه تسلاموتور واقع در منطقه نصیرآباد تهران یکی از کاملترین انبارهای قطعات بی ام و در خاورمیانه است که بسیاری از فروشندگان قطعات BMW ، نیازهای خود را از آن تامین می کنند. موجودی قطعات انبار تسلاموتور به قدری است که حتی نمایندگان برخی کشورهای همجوار نیز گاهی نیازهای خود را از انبار تسلاموتور تامین می کنند. توجه فرمایید که انبار مکانیزه پذیرش ندارد و کلیه هماهنگی ها با این مرکز از طریق دفتر مرکزی انجام می شود.
نحوه شناخت قطعات اصلی
برخی تعمیرگاه ها از قطعات اصل استفاده می کنند اما تعداد آنها زیاد نیست زیرا اختلاف قیمت قطعات اصل و تقلبی بسیار زیاد است و مشتری عملا نمی تواند قطعات اصل و تقلبی را تشخیص دهد مگر آنکه شخصا از نمایندگی رسمی خریده باشد.
در کوتاه مدت ممکن است اتفاق خاصی برای خودروی شما رخ ندهد و تفاوت را متوجه نشوید اما در درازمدت حتما باعث تحمیل هزینه های گزاف خواهد شد. مثلا اختلاف قیمت فیلتر هوای اصل و جینی بی ام و حدود یک میلیون تومان است اما خسارت وارده به موتور ممکن است چندصد میلیون تومان باشد.
شما می توانید از طریق فروشگاه آنلاین تسلاموتور نسبت به مشاهده قطعات و اطلاع از قیمت آنها اقدام کنید و یا با شماره تلفن های شرکت تماس بگیرید. همکاران ما به صورت رایگان به شما مشاوره می دهند.
بله شرکت تسلا موتور قشم موفق به دریافت نمایندگی رسمی BMW از آلمان جهت عرضه محصولات این برند در ایران شده است
قطعات بی ام و در جعبه ی BMW به همراه کد رهگیری عرضه می شوند اما همین اقلام نیز ممکن است جعل شود. کاری که ما انجام می دهیم، نصب هولوگرام تسلا موتور بر روی جعبه ها است تا اینگونه بتوان اصالت قطعات را متوجه شد.
راه های مختلفی وجود دارد که در مقاله به صورت کامل بیان شده است اما در نهایت تنها راه تشخیص اصالت قطعات BMW خرید از نمایندگی رسمی است.
تیونینگ بی ام و
اصولا هر تغییری که در خودرو با هدف سفارشی سازی عملکرد آن انجام شود تیونینگ است اما آنچه به صورت عمومی در جامعه مطرح است شامل ایجاد تغییرات در بخشهای زیر می گردد:
- موتور
- بدنه
- سیستم تعلیق
- چراغ و لامپ
- سیستم صوتی
- لاستیک
- تغییر صدای خودرو
- و…
واقعیت آن است که هیچ تعریف دقیقی برای این محدودیتها وجود ندارد و برخوردهای سلیقه ای بسیاری را شاهد هستیم اما آنچه که به صورت تجربی متوجه شده ایم به شرح زیر است:
- ظاهر خودرو دستخوش تغییرات اساسی نشود (خصوصا بادی کیت های خیلی خاص)
- حجم و توان موتور تغییری نکند (منظور حجم CC است نه خروجی اسب بخار)
- خودرو باعث آزار دیگران یا خطر نشود (مثلا دستکاری اگزوز و تولید صدای گوشخراش یا استفاده از گارد های سپر که ممکن است در تصادفات برای سایرین خطرساز شوند ممنوع است)
مشخص است که خودروهای مسابقه شامل محدودیت آلایندگی های زیست محیطی یا آلودگی صوتی نمی شوند اما در عین حال محدودیتهایی مانند وزن و یا حجم موتور را شامل می شوند. معمولا استانداردهای هر مسابقه با دیگری متفاوت است (درمورد مسابقات رسمی که زیر نظر فدراسیون باشد) اما اگر منظور از مسابقه را صرفا مسابقات خیابانی بدانیم، این مسابقات معمولا محدودیت خاصی ندارند.
بله تقریبا تمام مدلها را می توان تیون کرد هرچند ممکن است قطعات مورد نیاز برای تیون آنها به سختی فرام شود. البته یک سری محدودیتهای اصولی وجود دارد و همه چیز بستگی به کارکردی دارد که مدنظر است مثلا نمی توان یک خودروی سدان را برای آفرود تیون کرد زیرا اصولا برای این کار طراحی نشده است. بهتر است برای آنکه تیون اصولی انجام شود، ابتدا نیازهای خود را به کارشناسان ما بگویید تا آنها به شما پیشنهادات فنی و علمی ارائه کنند که نیازهای شما را پاسخ دهد.
تیونینگ سری M دارای موارد بسیار زیادی است که ممکن است تمام آنها را نتوان برای یک خودروی عادی فراهم کرد. البته منظور آن نیست که از نظر فنی نمی شود بلکه هزینه ی آن در بسیاری از موارد بیشتر از خرید یک خوودروی سری M می شود. خودروهای BMW M Power معمولا در زمینه های زیر با خودروهای کلاس عادی تفاوت دارند:
- ظاهری: بدنه، رنگ، چراغها، رینگ
- امکانات رفاهی: سیستم صوتی، تزئینات داخل اتاق
- موتوری: کلاس موتور، حجم موتور، توربوشارژر، سیستم سوخت رسان، رادیاتور
- سیستم تعلیق: فنرها، مقاوم سازی شاسی، تقویت ترمزها
- سیستم الکترونیکی: برنامه ECU، سنسورهای اضافه، کنترل یونیت های خاص
- و بسیاری تغییرات دیگر
بنابراین باید انتخاب کنید که می خواهید چه تغییری بر روی خودروی خود ایجاد کنید تا همان بخش تیون شود. در بسیاری از موارد، تغییر در یکی از بخشها مستلزم ایجاد تغییر در سایر بخشها نیز می شود. مثلا وقتی بر روی خودروی شما سنسور جدیدی نصب شود، طبیعی است که نشانگر آن نیز باید در کنسول قرار گیرد و این موضوع باعث تغییر در بخشهایی از داشبورد می شود.
به صورت کلی شامل دسته های زیر می شود:
- سیستم تعلیق
- سیستم احتراق
- سیستم الکترونیکی خصوصا ECU
- تزئینات داخلی
- سنسورهای اضافه
- تزئینات بدنه از یک برچسب گرفته تا بادی کیت کامل
- چراغها و نور خودرو
- سیستم صوتی
- رینگ و لاستیک
- شیشه ها
- موارد خاص با توجه به نیاز کاربر
بله ضد گلوله کردن نیز نوعی تیون محسوب می شود که وابسته به نیاز کاربر است و می تواند شامل موارد بسیاری شود. معمولا بخشهای خودرو که در فرایند ضدگلوله سازی تقویت می شوند شامل بخشهای زیر هستند:
- شیشه ها، دربها، ستونها، سقف و کف
- موتور شامل رادیاتور، باک، و باتری درب روی کاپوت، سینی زیر موتور
- لاستیک ها
- سیستم تهویه خودرو که می تواند مقاوم در برابر حملات شیمیایی یا میکروبی شود
- تقویت شاسی، موتور، و ترمز ها (به دلیل افزایش وزن خودرو)
در مقاوم سازی خودروها لازم است نوع تهدید نیز مشخص شود که بین کلت 38 الی توپ 23 متفاوت است. پیشنهاد می کنیم برای دریافت این نوع خدمت حتما قبلا تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.
خدمات هوم سرویس بی ام و
بله مشتری تعیین می کند که در چه ساعت و چه تاریخ و چه محلی خدمات انجام شود
این خدمات توسط سرویسکاران خبره که آموزشهای کامل خود را زیر نظر شرکت تسلا موتور دیده اند انجام می شود. مهمترین مزیت تیم سرویسکاران تسلاموتور این است که علاوه بر دانش کافی در زمینه ارائه خدمات، نظارت کامل بر عملکرد ایشان نیز توسط شرکت انجام می شود.
شامل تمام خدماتی که نیاز به استفاده از تجهیزات حجیم نداشته باشد می گردد مانند موارد زیر:
- تعویض روغن
- تعویض فیلترها
- تعویض لنت ها و سنسور ها
- خدمات پنچر گیری
- تعویض تسمه ها و زنجیرها
- خدمات اورژانسی و امدادی
چون خدمات توسط سرویسکاران تسلاموتور قشم عرضه می شوند، تمام خسارات احتمالی توسط نمایندگی رسمی BMW در ایران جبران می شود و جای نگرانی نیست. لازم به ذکر است این قابلیت جهت آرامش خیال مشتریان فرض شده وگرنه سرویسکاران به قدری مسلط هستند که وارد آمدن خسارت به خودرو بعید است.
عموما شامل موارد زیر است:
- خدمات نیاز به دستگاه های تخصصی داشته باشد (مانند کانفیگ ECU)
- تعمیر خودرو مستلزم قطعاتی باشد که سرویسکار به همراه ندارد (مثلا چنانچه نیاز به تعویض قطعات داخلی موتور مانند واشر سرسیلندر باشد، مشخص است که سرویسکار تمام قطعات را در خودروی خود ندارد)
- تعمیر مستلزم استفاده از دستگاه های حجیم باشد (مثلا تعمیرات مرتبط با دیفرانسیل نیاز به بالابر و جک های بزرگ دارد که قاعدتا در تعمیرگاه مستقر هستند)
- مواردی که ایراد خودرو در محل شناسایی نمی شوند(مثلا ایرادیابی سیستم برق خودرو مستلزم انتقال خودرو به تعمیرگاه است)
ارتباط با ما و مشاوره آنلاین
تلفن: 021-26215824
فکس: 021-26212278
آدرس: تهران، اتوبان چمران، روبروی هتل استقلال، کوچه زهره، پلاک 29
شرکت تسلا موتور قشم نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش شرکت بی ام و در ایران است.
اگر شما صاحب کسب و کار در زمینه خودروهای BMW هستید می توانید از طریق تماس تلفنی با شماره 021-26215824 و یا تکمیل اطلاعات خود در فرم مگا سرویس، درخواست خود را ارسال کنید. همکاران ما با شما تماس می گیرند و مراحل اعطای نمایندگی را پیگیری می کنند
شما می توانید با شماره تلفن 021-26215824 تماس گرفته و یا فرم مگا سرویس را تکمیل کنید تا همکاران ما پیگیری واردات قطعه را انجام دهند. قبل از انجام هر کاری با شما هماهنگ شده و پس از تایید شما انجام می شود.
بهترین راه برای کاهش هزینه استفاده از خودروهای BMW استفاده از قطعات و لوازم یدکی اصل است زیرا باعث کاهش استهلاک خودرو شده و عمر آنرا افزایش می دهد. همین موضوع باعث کاهش هزینه نیز می گردد.
اگر فرم مگا سرویس را تکمیل کرده باشید، حداکثر یک روز کاری بعد از تکمیل فرم با شما تماس گرفته می شود و مشاوره رایگان و تخصصی ارائه می گردد.
کارشناسان شرکت تسلا موتور می توانند در هر زمینه ای که مربط با فعالیت نمایندگی بی ام و در ایران باشد به شما مشاوره دهند. مهمترین دسته بندی هایی که مشاوره در آن زمینه ها ارائه می شود شامل: انتخاب قطعات و لوازم یدکی BMW، تیونینگ بی ام و، خدمات هوم سرویس، اعطای عاملیت فروش و خدمات پس از فروش، سفارش واردات قطعات و لوازم جانبی بی ام و، و تعمیرات تخصصی خودروها است
بله مشاوره ارائه شده کاملا رایگان است و شما می توانید بدون کوچکترین هزینه ای از این خدمت استفاده کنید. این مشاوره ها توسط کارشناسان BMW در شاخه های مختلف ارائه می شود.
معمولا این مشاوره ها در همان لحظه که شما پیام را ارسال می کنید شروع می شوند اما چنانچه سوالات شما در زمینه ی خاصی باشد که نیاز به تخصص در شاخه ی بخصوصی را داشته باشد (مثلا کانفیگ ECU و…)، ممکن است پاسخ به سوالات شما با یک روز تاخیر ارائه شود. مهمترین دلیلی که باعث این تاخیر می شود آن است که ما نمی خواهیم با ارائه مشورتی که ممکن است به خودروی شما آسیب بزند، باعث تحمیل هزینه های تعمیرات شویم. در این موارد، کارشناسان ما ابتدا تحقیق و آزمایشات را انجام می دهند و پس از دست یابی به نتیجه ی مطلوب، آنرا به شما اطلاع می دهند.
خیر. مشاوره در هر زمینه ای که مشتریان بخواهند ارائه می شود و صرفا شامل قطعات و خدمات نمایندگی رسمی BMW در ایران نیست. لیکن توجه داشته باشید که ما صرفا اصالت و کیفیت آنچه که خودمان تامین می کنیم را تضمین می کنیم.
شما می توانید در ساعات اداری با شماره تلفن 021-26215824 تماس گرفته و یا در تمام ساعات شبانه روز به شماره موبایل 09353075511 پیامک ارسال کنید و مشاوره رایگان بگیرید.
فروش قطعات و لوازم یدکی بی ام و
قیمت قطعات مصرفی و لوازم یدکی BMW در سرتاسر جهان تقریبا یکسان بوده و بر اساس قیمتی که کمپانی اصلی در آلمان عرضه می کند محاسبه می شوند. درواقع قطعاتی که مثلا در آلمان و ژاپن عرضه می شوند یکسانند. در ایران نیز قیمتهایی که تسلاموتور قشم عرضه می کند با آنچه که در آلمان عرضه می شود تفاوتی ندارد.
همانطور که قبلا نیز بیان شد، قیمتهای اعلام شده توسط تسلا موتور تفاوتی با قیمت عرضه قطعات توسط کمپانی اصلی ندارد بنابراین اگر با قیمتهایی پایینتر از تسلا موتور مواجه شدید، توجه داشته باشید که ممکن است به دلایل زیر، قیمتهای اعلام شده توسط سایر عرضه کنندگان ارزانتر از تسلا موتور باشد:
- ممکن است قطعه اصل نباشد
- ممکن است قطعه نو نباشد (استوک)
- ممکن است قطعه با کیفیتی پایینتر تولید شده باشد (اصطلاحا OEM)
این سوال بسیار مهم است که چگونه قیمتهای تسلا موتور تفاوتی با قیمت قطعات در آلمان ندارد؟ جواب شامل موارد زیر است:
- همیشه کمپانی مادر تخفیفاتی را به نمایندگان خود می دهد تا بتوانند ضمن حفظ حاشیه سود خود، قطعات را با قیمت درب کارخانه عرضه کنند. مشخص است سایر واردکنندگان (با فرض این که واقعا قطعات اصلی را عرضه کنند) نمی توانند از این تخفیفات استفاده کنند بنابراین پس از خرید و فرض سود منطقی، با قیمتی بالاتر از کارخانه مادر عرضه خواهند کرد اما شرکت تسلا موتور که نمایندگی اصلی و رسمی کمپانی BMW در ایران است، قطعات را دقیقا با قیمت جهانی عرضه می کند.
- یکی از مهمترین مسائلی که باعث افزایش قیمت قطعات می شود، وجود محدودیت های تجاری ایران با برخی کشورهای جهان است که واردکنندگان را مجبور می کند قطعات را از کشورهای وسط بخرند و همین مسئله باعث افزایش قیمت می شود. شرکت تسلاموتور قشم نمایندگی رسمی است و مجوز خرید و واردات قطعات بی ام و را دارد بنابراین لازم نیست از کشورهای واسط خرید کند.
- اما اساسی ترین موضوعی که باعث تفاوت قیمت در عرضه هر نوع محصولی می شود، هزینه های سربار خصوصا حمل و نقل (ترانزیت) کالا است. شرکت تسلا موتور تمام خریدهای خود را به صورت کانتینری انجام می دهد بنابراین هزینه های شیپینگ بر روی تمام قطعات تقسیم می شود. این موضوع باعث می شود در نهایت هزینه های شیپینگ در بهای تمام شده ی قطعات تاثیر چندانی نداشته باشد.
بله. یکی از مزیت های خرید از نمایندگی رسمی آن است که قطعات اصلی به دست شما خواهد رسید. توجه داشته باشید که این قطعات نه تنها اصل بوده بلکه نو نیز هستند. در سالهای گذشته مشاهده شده که برخی افراد سودجو قطعات خودروهای تصادفی را از کشورهای حاشیه خلیج فارس بصورت قاچاق به ایران وارد می کنند و آن را به اسم نو می فروشند. در بسیاری موارد تشخیص نو یا کهنه بودن قطعات برای مصرف کننده نهایی دشوار است. اما نمایندگی رسمی موظف به عرضه قطعات اصل و نو است.
اصطلاح OEM مخفف Original equipment manufacturer است و این قطعات توسط تولیدکنندگان دیگر برای شرکت اصلی تولید می شوند. مثلا فرض کنید که شرکت تولیدکننده لنت ترمز، اجازه تولید این قطعه را با نام BMW از کمپنی اصلی دریافت کرده باشد و آنرا با نام BMW عرضه کند. در این حالت، قطعه ی مورد نظر تقلبی نیست اما توسط کارخانه اصلی نیز تولید نشده بلکه تحت لیسانس آن توسط شرکتی دیگر تولید شده و با برند BMW عرضه می کند. تمام قطعاتی که تسلا موتور عرضه می کند اورجینال هستند و توسط کمپانی مادر ساخته شده اند (اصطلاحا Genuine Parts). تسلا موتور قطعات OEM عرضه نمی کند.
بله تمام قطعاتی که تسلا موتور عرضه می کند ضمانت اصالت داشته و مشتریان می توانند تمام قطعات ارائه شده را از سایت BMW استعلام کنند.
قطعات عرضه شده توسط BMW بسیار زیاد اند و حتی با توجه به سال ساخت خودرو ممکن است قطعات بر روی خودرو نصب نشوند. مثلا برخی قطعات BMW X3 2015 در تولیدات 2017 تغییر کرده اند و ممکن مشتری نتواند تشخیص دهد که کدام قطعه بر روی خودروی اون نصب می شود. ابتدا پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید قطعات، از مشاوره رایگان کارشناسان تسلا موتور استفاده کنید اما این وجود، اگر باز هم در خریدن قطعه دچار اشکال شدید نگران نباشید زیرا قطعات تا مدت 7 روز ضمانت عودت یا تعویض دارند که البته شامل شروط زیر می شود:
- جعبه ی قطعه را پاره یا گم نکرده باشید.
- قطعه بر روی خودرو نصب نشده باشد (ردِ پیچ بر روی قطعه نمانده نباشد).
- قطعه دارای آسیب فیزیکی نباشد.
- بیش از هفت روز از خرید قطعه نگذشته باشد.
- قطعه با جعبه سازگار باشد.
در مراحل خرید از سایت تسلا موتور احتمالا با گزینه ای مواجه خواهید شد که از شما شماره شاسی یا VIN خواسته می شود که البته وارد کردن آن اختیاری است. شماره شاسی به کارشناسان ما کمک می کند تا قطعات را قبل از پرداخت نهایی بررسی کنند که با مدل خودروی شما همخوانی کامل داشته باشد. این بررسی نهایی باعث به حداقل رسیدن احتمال خطا در خرید قطعات BMW می شود.
دقیق ترین حالت برای خرید قطعات BMW استفاده از پارت نامبر است. قطعات و لوازم یدکی BMW به نحوی طراحی شده اند که حتی پیچ های خودرو نیز دارای پارت نامبر مختص خود است. تمام پارت نامبر های قطعات BMW شامل یک عدد 11 رقمی هستند. اگر شما بدانید که کدام قطعه با چه پارت نامبری بر روی خودروی شما قابل نصب است، احتمال بروز خطا در هنگام خرید به حداقل می رسد. البته دانستن پارت نامبر نسبتا پیچیده است و استفاده کنندگان عمومی از خودروهای BMW عموما پارت نامبر قطعات را نمی دانند که در این حالت می توانید از مشاوره رایگان تسلا موتور استفاده کنید. در هنگام دریافت مشاوره فقط کافیست شماره شاسی یا VIN را اعلام نمایید تا همکاران ما به شما بگویند که پارت نامبر قطعه مورد نیاز چیست.
تمام موارد مرتبط به زمان واردات قطعات، ارتباط مستقیم با نحوه ی ترانزیت دارد. مثلا اگر مشتری عجله داشته باشد می توان از طریق پست هوایی به ایران منتقل کرد که در اینصورت کمتر از سه روز کاری به طول می انجامد. اما چنانچه مشتری بخواهد با هزینه بسیار پایین به قطعات مورد نیاز دسترسی یابد، می توان آن قطعه را با اولین کانتینری که تسلا موتور قشم برای تامین موجودی انبار خود تامین می کند به ایران آورد.
مشخص است که قیمت قطعات برابر با قیمت بازار جهانی خواهد بود و درآمد تسلاموتور از محل خرید از کمپانی مادر تامین می شود (یعنی تسلا موتور قشم به عنوان نمایندگی رسمی BMW از کمپانی مادر تخفیفات نمایندگی را دریافت می کند بابراین قطعات را با همان قیمت جهانی می فروشد و نه بیشتر). اما هزینه ترانزیت با توجه به عجله ی مشتری متفاوت است مثلا اگر مشتری عجله داشته باشد، می توان از طریق پست هوایی به ایران انتقال داد که البته هزینه بالاتری نسبت به ترانزیت دریایی دارد. اما اگر مشتری عجله نداشته باشد می تواند صبر کند تا قطعات مورد نیاز به همراه محموله ی عمومی تسلا موتور از طریق دریا به کشور وارد شود (که در این حالت هزینه بسیار کاهش می یابد)
به هیچ وجه. قیمت نهایی کالا همان است که در زمان ثبت سفارش مشخص شده و هیچ مقداری از آن کاسته و یا به آن اضافه نمی شود.
ممکن است سایر شرکتها بخواهند قطعات مورد نیاز خود را از طریق تیم بازرگانی خارجی تسلا موتور تامین کنند. در این موارد می توانند با شماره 02126215824 تماس گرفته و موضو را اطلاع دهند. کارشناسان ما با شما تماس گرفته و مقدمات عقد قرارداد فیمابین را فراهم می کنند. مهمترین مزایای استفاده از خدمات تسلاموتور به شرح زیر است:
- کاهش هزینه ترانزیت
- تسهیل ترخیص از گمرک
- تهیه قطعات اصل
- سرشکن هزینه ها بر کل محموله
- مشوق های پرداخت
بله همگی اصل هستند و تضمین اصالت دارند یعنی اگر به هر دلیلی احراز شود که قطعه اصل نبوده، آن قطعه پس گرفته شده و خسارات نیز توسط تسلا موتور جبران می شود.
نمایندگی فروش بی ام و در ایران
از اواسط سال 1396 واردات خودروهای با قیمت بیش از 40 هزار دلار به کشور منوع است. تقریبا تمام خودروهای BMW بغیر از 4 مدل پایه (بدون آپشن) دارای قیمتی بیش از 40 هزار دلار هستند بنابراین آخرین مدل هایی که به ایران وارد شده اند، تولید 2017 هستند.
تا تاریخ نگارش این متن (اسفند 1401) واردات خودروهای خارجی به ایران با محدودیتهای زیر مواجه است:
- قیمت خودرو کمتر از 40.000 دلار باشد.
- حجم موتور خودرو کمتر از 2.500CC باشد.
- خودروهای کارکرده کمتر از یک سال از تولید آنها گذشته باشد.
- اگر شرکتی قصد وارد کردن یک برند جدید را دارد، باید زنجیره خدمات پس از فروش را برای آن فراهم کند.
- خودروهای الکتریکی شامل محدودیتهای فوق نمی شوند.
مدلهای زیر برای واردات مجاز هستند زیرا قیمت آنها کمتر از 40.000 دلار است و حجم موتور آنها نیز کمتر از 2500CC است. توجه شود که این مدلها باید فاقد هرگونه آپشن باشند زیرا چنانچه آپشن ها به آنها اضافه شوند، از حداکثر قیمت مجاز که 40.000 دلار است تجاوز می کنند:
- BMW X1 28i
- BMW X2 28i
- BMW 228i
- BMW 230i
ذکر این موضوع لازم است که با توجه به محدودیت واردات با قیمت بیش از 40.000 دلار و حجم موتور بیش از 2500CC تقریبا مدلی باقی نمی ماند که واردات آنها مجاز باشد (به غیر از 4 مدل پایه که جداگانه بیان شد). حالا در این شرایط مشخص است حتی شرکت تسلا موتور که نمایندگی مجاز بی ام و در ایران است نیز نمی تواند خودروهای تولید روز را به کشور وارد کند. در این شرایط، کلا فروش خودرو از کانال نمایندگی رسمی تا زمان رفع محدودیتها منتفی است. شرکتهایی که اقدام به عرضه نقد یا اقساط خودروهای BMW می کنند، خودروهای تولید قبل از 2017 را با قیمتهایی که گاهی 10 برابر ارزش خودرو است عرضه می کنند و این کار از نظر نمایندگی رسمی BMW در ایران تخلف است.
در حال حاضر شرکت تسلا موتور قشم به عنوان نمایندگی رسمی کمپانی BMW در ایران فعالیت می کند.
در حال حاضر تاریخ دقیقی برای آزادسازی واردات خودرو به ایران اعلام نشده است (تاریخ نگارش این گفتار اسفند 1401 است). قطعا از هر زمانی که امکان واردات خودرو فراهم شود، شرکت تسلا موتور قشم نیز به عنوان نمایندگی رسمی بی ام و اقدام به واردات خودرو خواهد کرد.
واردات خودروهای الکتریکی شامل محدودیتهای واردات خودرو (قیمت و حجم موتور) نمی شود.
همانطور که گفته شد، واردات چهار مدل BMW به ایران با محدودیت خاصی مواجه نیست اما این مدلها نیز باید بدون آپشن باشند تا از قیمت 40.000 دلار تجاوز نکنند. همین مسئله باعث می شود که اکثر مشتریان از خرید این چهار مدل منصرف شوند و آخرین مدلهای BMW در ایران مربوط به قبل از 2017 باشد. در این شرایط، مالکین خودروهای BMW می توانند از خدمات تیونینگ تسلا موتور استفاده کرده و به این طریق، آپشن های خودروهای خود را به روز کنند.
مقالات سایت
شما می توانید با مطالعه مقالاتی که شرکت تسلا موتور قشم به زبان فارسی عرضه می کند، دانش خود را در زمینه خودروی خود افزایش دهید. تمام مقالات این سایت از رفرنس های اصلی ترجمه می شوند و در سایت قرار می گیرند.
آموزشهای ارائه شده توسط تسلا موتور شامل دو نوع اساسی هستند. در یک شاخه، آموزشها مختص تعمیرکاران BMW و نمایندگان است که این نوع آموزشها معمولا به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار می شوند. اما آموزشهایی که برای کاربران و استفاده کنندگان خودروهای بی ام و ارائه می شوند، به صورت مقالاتی هستند که در سایت درج شده اند. البته سطح علمی این مقالات به قدری بالا است که حتی برای مطالعه تعمیرکاران نیز مناسب است.
تمام مقالات درج شده در سایت تسلا موتور به صورت کامل ترجمه ی منابع انگلیسی و آلمانی است که در پایان و یا در میانه ی هرکدام از مقالات، زفزنس ها بیان می شوند. چنانچه برخی از مقالات فاقد رفرنس باشند، به این معنی است که توسط تیم تحقیق و توسعه تسلاموتور و یا تجربیات کارشناسان این شرکت گردآوری شده اند.
این گفتار بسیار عمومی است و شامل حالات مختلفی می شود. اگر منظور شما یادگیری تخصصی تعمیرات BMW برای تعمیرکاران باشد، شما باید به کمپانی اصلی واقع در آلمان و یا نمایندگی مجاز آن در ایران مراجعه فرمایید که شرکت تسلا موتور قشم به عنوان نمایندگی رسمی بی ام و این خدمات را به عاملیت های خود ارائه می دهد. اما اگر منظورتان آشنایی با کلیات تعمیرات BMW در حد پایه است، پیشنهاد می کنیم مقالات درج شده در سایت تسلا موتور را مطالعه فرمایید.
بله یکی از تعهدات نمایندگی برند بی ام و، ارائه آموزشهای تخصصی به شبکه ی عاملیت های خود در سراسر حوزه فعالیت یعنی ایران است. این آموزشها ممکن است به شکل های مختلفی مانند کلاسهای حضوری و آنلاین، ارائه بولتن، ترجمه مالات و… ارائه شود. البته ارائه آموزشهای عمومی به صاحبان خودروهای بی ام و جزو وظایف قانونی نمایندگی نیست لیکن شرکت تسلا موتور ارائه این آموزشها که به صورت مقالات ترجمه شده ارائه می شوند را وظیفه ی اخلاقی خود می داند.