تسلا موتور قشم نماینده رسمی BMW در ایران
تسلا موتور قشم نماینده رسمی BMW در ایران
tesla motor qeshm iran

مشاوره آنلاین

نحوه شناخت قطعات اصل BMW1401-11-30T17:11:22+03:30
نحوه شناخت قطعات اصل BMW در نمایندگی رسمی بی ام و در تهران و ایران
نحوه شناخت قطعات اصل BMW در نمایندگی رسمی بی ام و در تهران و ایران

نحوه شناخت قطعات اصل BMW

با توجه به کثرت قطعات تقلبی در بازار ایران، شرکت تسلا موتور بعنوان نماینده رسمی کمپانی BMW لازم دانست تا روشی برای شناسایی اصالت قطعات بی ام و در ایران راه اندازی کند. اهمیت شناسایی اصالت قطعات از آن جهت مهم است که اولا اختلاف قیمت قطعه اصل و تقلبی بسیار زیاد است و همین موضوع باعث زیان مالی شدید به خریداران می شود؛ ثانیا استفاده از قطعات تقلبی باعث کاهش شدید عمر خودرو و وارد آمدن خسارات سنگین به کاربران می گردد. کمپانی BMW از دیرباز با مشکل قطعات تقلبی روبرو بوده است و برای حل این مشکل، راه هایی را ابداع نموده که در اینجا به برخی از آنها پرداخته می شود:

بسته بندی و هولوگرام BMW:

قطعات یدکی بی ام و همیشه در جعبه های خاص این کمپانی و همراه با هولوگرامی که شرکت سازنده بر روی جعبه نصب می کند عرضه می شوند. این موضوع ممکن است در کشورهای اروپایی، آمریکایی و شرق آسیا به دلیل امکان برخرود حقوقی مکپانی BMW باعث شود که قطعات کپی نشوند اما شرکت بی ام و در ایران پشتیبانی حقوقی ندارد و همین باعث می شود که سودجویان حتی جعبه و هولوگرام را نیز کپی کنند. طبق بررسی های ما، در حال حاضر بیش از نیمی از قطعاتی که با جعبه و هولوگرام BMW در بازار ایران عرضه می شود تقلبی هستند و مطابق آنچه که در ادامه به آن پرداخته می شود، خواهید دید که راه های شناسایی قطعات اصلی از تقلبی چگونه است.

جعبه محصولات و قطعات و لوازم یدکی BMW بی ام و

کد یونیک قطعات BMW:

یکی از راه هایی که کمپانی بی ام و برای جلوگیری از توزیع قطعات تقلبی ابداع نموده است، استفاده از کد یونیک قطعه ( uniq part number) بوده است یعنی تمام قطعاتی که از کارخانه BMW خارج می شود، دارای پارت نامبر منحصر به فرد است. برخی از مطلعین از بازار قطعات BMW می گویند که اگر حتی یک پیچ هم از کارخانه BMW خارج شود دارای کد یکتا است که این کد بر روی جعبه ی محصول درج شده است. اما ایراد آنجاست که شما باید تمام قطعات را داشته باشید تا ببینید که کدام کد تکراری است و از طریق آن قطعه ی تقلبی را پیدا کنید بنابراین استفاده از این روش عملا برای خریداران خُرد غیر ممکن است.

سامانه استعلام قطعات BMW:

همانطور که در بالا ذکر شد، تمام قطعات BMW دارای کد یونیک است اما به دلیل آنکه خریداران خُرد نمی توانند تمام کدها را با یکدیگر مقایسه کنند، لازم بوده است تا سامانه ای برای استعلام اصال قطعات بی ام و راه اندازی شود. این سامانه را شرکت BMW برای نمایندگان خود راه اندازی کرد و در حال حاضر می توان هر قطعه را با دقت بسیار بالایی استعلام کرد اما مشکل آنجاست که سودجویان نیز این موضوع را فهمیدند بنابراین در حال حاضر یک قطعه اصلی را می خرند و با استفاده از کد یونیک آن قطعه، هزاران کپی بی کیفیت را ساخته و به اسم محصول اصلی عرضه می کنند. حالا اگر این کد را نیز در سامانه BMW استعلام کنیم، خواهیم دید که قطعه در سامانه ثبت شده در حالی که اصل نیست.

جعبه قطعات و لوازم یدکی اصل BMW بی ام و شرکت تسلاموتور نماینده رسمی BMW در ایران

عرضه از کانالهای مشخص:

در بسیاری از کشورها، قطعات BMW صرفا از طریق نمایندگان رسمی عرضه می شود و با توجه به اینکه در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکا، عرضه قطعه خارج از شبکه نمایندگی ها ممنوع است، ساکنین آن کشورها می توانند با استناد به اصالت نمایندگی عرضه قطعات BMW نسبت به اصل بودن قطعه ای که خریده اند نیز مطمئن شوند. لازم به ذکر است نظارت بر نمایندگی های بی ام  و در سراسر جهان با دقت بسیار بالایی انجام می شود و چنانچه یکی از نمایندگان نسبت به عرضه قطعات تقلبی اقدام کند به آسانی شناسایی شده و پروانه نمایندگی او باطل می گردد بنابراین نمایندگان رسمی چنین ریسکی نمی کنند اما به دلیل تـ – ـحریم های علیه ایران، متاسفانه قطعات بی ام و صرفا از طریق نمایندگی های رسمی توزیع نمی شود و این همان جایی است که سودجویان وارد می شوند.

برچسب تسلا موتور:

با توجه به آنچه که در بالا گفته شد، دیدیم که تقریبا هیچ راهی برای شناخت قطعات اصلی از تقلبی وجود ندارد بنابراین شرکت تسلا موتور به عنوان نماینده رسمی قطعات یدکی خودروهای BMW در ایران اقدام به چاپ برچسبهایی نمود که نمونه ی آنرا در تصویر زیر می بینید. شرکت تسلاموتور تمام قطعات خود را از کمپانی اصلی تامین کرده و همین باعث می شود که بتواند قطعات یدکی اصل را به دست مشتریان خود برساند و وجود برچسب تسلا موتور بر روی جعبه ی قطعات بی ام و نشانگر اصالت آن است. به دلیل آنکه تامین تمام قطعات از مبادی قانونی انجام می شود، درصورت درخواست مشتریان حتی امکان ارائه اسناد گمرکی جهت شناسایی و احراز اصالت قطعات نیز وجود دارد.

برچسب اصالت قطعات BMW توسط شرکت تسلا موتور نماینده رسمی بی ام و در ایران

هولوگرام تسلاموتور:

با وجود آنکه برچسب تسلاموتور بر روی جعبه نشان دهنده اصالت قطعه است اما ممکن است سودجویان سعی کنند که قطعات را با جعبه های منقش به برچسب تسلاموتور عرضه کنند. مثلا فرض کنید که یکی از تعمیرکاران بخواهد با جعبه ای که منقش به برچسب تسلاموتور است، چندین بار قطعات تقلبی را به مشتریان خود بفروشد بنابراین شرکت تسلاموتور از هولوگرام هایی که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید بر روی درب جعبه ی قطعات استفاده می کند تا درصورت باز شدن جعبه، عبارت «باطل شد» بر روی جعبه نقش ببندد. این راه باعث می شود که تضمین قابل قبولی برای اصالت قطعاتی که با نام تسلاموتور به عنوان نماینده رسمی BMW در تهران و ایران عرضه می شوند وجود داشته باشد.

قطعات اصل بی ام و را از نماینده رسمی BMW بخرید

سوالات متداول

آیا تعمیرگاه ها از قطعات اصل BMW استفاده می کنند؟1401-12-10T15:37:12+03:30

برخی تعمیرگاه ها از قطعات اصل استفاده می کنند اما تعداد آنها زیاد نیست زیرا اختلاف قیمت قطعات اصل و تقلبی بسیار زیاد است و مشتری عملا نمی تواند قطعات اصل و تقلبی را تشخیص دهد مگر آنکه شخصا از نمایندگی رسمی خریده باشد.

اگر از قطعات چینی BMW استفاده کنم چه می شود؟1401-12-10T15:36:22+03:30

در کوتاه مدت ممکن است اتفاق خاصی برای خودروی شما رخ ندهد و تفاوت را متوجه نشوید اما در درازمدت حتما باعث تحمیل هزینه های گزاف خواهد شد. مثلا اختلاف قیمت فیلتر هوای اصل و جینی بی ام و حدود یک میلیون تومان است اما خسارت وارده به موتور ممکن است چندصد میلیون تومان باشد.

قطعات و لوازم یدکی BMW را چگونه تهیه کنیم1401-12-10T15:35:42+03:30

شما می توانید از طریق فروشگاه آنلاین تسلاموتور نسبت به مشاهده قطعات و اطلاع از قیمت آنها اقدام کنید و یا با شماره تلفن های شرکت تماس بگیرید. همکاران ما به صورت رایگان به شما مشاوره می دهند.

آیا تسلا موتور نماینده رسمی BMW است؟1401-12-10T15:35:13+03:30

بله شرکت تسلا موتور قشم موفق به دریافت نمایندگی رسمی BMW از آلمان جهت عرضه محصولات این برند در ایران شده است

مشخصه ظاهری لوازم یدکی اصل BMW چیست؟1401-12-10T15:35:06+03:30

قطعات بی ام و در جعبه ی BMW به همراه کد رهگیری عرضه می شوند اما همین اقلام نیز ممکن است جعل شود. کاری که ما انجام می دهیم، نصب هولوگرام تسلا موتور بر روی جعبه ها است تا اینگونه بتوان اصالت قطعات را متوجه شد.

قطعات اصل بی ام و را چگونه تشخیص دهیم؟1401-12-10T15:34:58+03:30

راه های مختلفی وجود دارد که در مقاله به صورت کامل بیان شده است اما در نهایت تنها راه تشخیص اصالت قطعات BMW خرید از نمایندگی رسمی است.

عنوان

بازگشت به بالا